راهنمای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر

شاید در ابتدا فکر کنید که انتخاب لاستیک مناسب برای لودر کار بسیار آسانی است اما افرادی که با این حوزه آشنایی دارند می دانند که نکات بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه نمایند. لودر از جمله ماشین آلات صنعتی و راه سازی می باشد که در دو نوع لودر زنجیری و چرخ لاستیکی موجود است. این لودر ها دارای چرخ ­های بزرگی هستند که قدرت تحرک و سرعت را بسیار تقویت می کند. انتخاب لاستیک مناسب در ایمنی و عملکرد دستگاه تاثیر دارد. لودر ها شامل دو مدل معمولی و کمر­ شکن هستند. این لاستیک­ ها باید از لایه بالا و با کیفیت بالا ساخته شود که دچار خرابی زودهنگام نشود.

راهنمای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر

انتخاب لاستیک مناسب برای لودر

البته نکات گفته شده برای تمامی لاستیک ها موثر است مانند لاستیک لیفتراک و لاستیک دامپتراک و غیره. اما برای آشنایی با ویژگی ­های لاستیک لودر و نکات مهمی که در انتخاب لاستیک مناسب برای لودر است، با ما همراه باشید.

در ادامه این مطلب درباره ویژگی های لاستیک و معانی نوشته های روی لاستیک صحبت خواهیم کرد ودر ادامه به توضیح تیوب لودر می پردازیم.

تایر یک بخش مهم از لودر است که عضو گرداننده از سیستم انتقال قدرت محسوب می شود. لاستیک لودر، بر خلاف لاستیک بابکت چینی تایر بزرگ و قوی است که سبب افزایش قدرت تحرک و سرعت لودر میشود. فشاری که این لاستیک ­ها به زمین وارد می کند کم است و این فشار با تغییر در باد لاستیک قابل تغییر می باشد، با این وجود امکان آسیب رسیدن به لاستیک لودر در زمین­ هایی که سنگ­های تیز و برنده دارند وجود دارد، اما لاستیک­هایی با آج ضخیمی ساخته شده­اند که برای چنین مناطقی کاربرد دارند. انتخاب لاستیک مناسب برای لودر و نگهداری از آن می تواند سبب بهبود عملکرد آن شود. لاستیک لودر در سه سایز 5/23*25، 5/17*25 و 5/20*25 موجود است.

راهنمای انتخاب لاستیک برای لودر

ویژگی های لاستیک لودر برای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر

برای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر تعداد اندکی از برندهای لاستیک لودری تولید ایران است که یکی از بهترین برندهای لاستیک لودر البرز است، که میتوانید از قیمت روز لاستیک لودر البرز در سایت محمد اگاه شوید و یک خرید مطمئن را انجام دهید. بخش عمده ای از لاستیک هی درون بازار وارداتی است و تولید کشورهای دیگر است. عدد 23/5 در لاستیک 25*23/5 نشان دهنده پهنای مقطع اسمی لاستیک بر حسب اینچ و عدد 25 نشان دهنده قطر لاستیک است. لاستیک لودر انواع و سایز های مختلفی دارد، از لحاظ آج و نوع ساختار آن. برای انتخاب “لاستیک مناسب برای لودر” باید به طرح آج، تاریخ تولید لاستیک نیز دقت نماییم که این موارد بر روی دیواره لاستیک درج شده است. از نکات مهم دیگری که می توان برای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر اشاره کرد، به مقدار بار مجازی که لاستیک می تواند تحمل کند، است. آستانه تحمل لاستیک ­ها با همدیگر متفاوت است و در صورت حمل بار اضافی امکان دارد لاستیک آسیب ببیند. همچنین سرعت مجاز، مقاومت حرارتی تایر و اندازه تایر و چسبندگی لاستیک بسیار مهم و حائز اهمیت است.

تیوب لودر

تیوب محفظه­ ای لوله مانند می باشد که داخل لاستیک از آن استفاده می شود و در زمان انتخاب یک تیوب مناسب باید به برخی نکات مانند سایز، والف و مواد سازنده آن دقت کرد. برای اینکه بتوانید یک تیوب مناسب برای لاستیک انتخاب کنید، باید شناخت کافی از تیوب­ ها و ویژگی­های آنها داشته باشید.

خرید لاستیک دست دوم یا نو

برای انتخاب لاستیک مناسب برای لودرد بهتر است که لاستیک نو را برای خرید انتخاب کنید. بسیاری به خاطر اختلاف قیمت لاستیک نو و دست دوم، اقدام به خرید لاستیک دست دوم می کنند، اما انتخاب لاستیک نو در طولانی مدت صرفه اقتصادی بیشتری برای شما دارد. همچنین لاستیک نو عمر طولانی­ تری دارد و همچنین نحوه عملکرد آن نیز بهتر است.

آشنایی با تایرهای OTR

لاستیک­ های راه سازی، علاوه بر فعالیتهای راه سازی، در دیگر فعالیت­های عمرانی مانند ساختمانی، خاک برداری، حمل و نقل و بهره ­برداری معادن کاربرد دارد. این لاستیک­ ها اکثر از رینگ 24 تا 36 اینچ را پوشش می­دهند. تایرهای با رینگ 25 اینچ برای فعالیت­های راه سازی، ساختمانی، عمرانی و معادن سبک کاربرد دارد. پهنای مقطع اسمی تایر و قطر رینگ، در تایرهای OTR بر حسب اینچ بیان می شود.

ساختار لاستیک های راه سازی

لاستیک­ های راه سازی مانند لاستیک جرثقیل و لاستیک لودر به دو نوع رادیال و بایاس تقسیم می شود. که برای انتخاب لاستیک مناسب برای لودر باید با این دو ساختار آشنایی داشته باشید.

لاستیک رادیال

لاستیک­ های رادیال به صورت دایره و در یک شعاع ساخته می شوند. جنس رویه و بدنه آن متفاوت می باشد که سبب سایش کمتر لاستیک می شود. جنس آن از رشته­ های فولادی است. از آنجایی فولاد سبب منتقل شدن گرما می شود، این لاستیک در مقایسه با لاستیک ­های بایاس خنک ­تر است و به همین دلیل عمر بیشتری می کند. در تایرهای رادیال از علامت R در بین دو عددی که نشان­دهنده سایز لاستیک هستند استفاده می شود و این نشان رادیال بودن آن است. درصد ارتفاع دیواره به پهنای مقطع اسمی لاستیک، نسبت منظر نام دارد که در لاستیک­ های رادیال کاربرد دارد.

لاستیک بایاس

در ساختار لاستیک بایاس رشته­ های ابریشم، نایلون و پلی­ استر استفاده می شود و در این نوع لاستیک لایه ­ها به دو دسته تقسیم می شوند. لایه ­های فرد در یک ردیف و لایه ­های زوج در یک ردیف دیگر قرار دارند. در این لاستیک جنس بدنه و سطح لاستیک هم یک دست می باشند.

پس در زمان خرید لاستیک باید به این نکات دقت کافی داشته باشید تا لاستیکی را خریداری نمایید که با نوع کار و نیاز شما مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید لاستیک به آن اهمیت دهید این است که لاستیک را از فروشگاه­های معتبر خریداری نمایید، تا از صحت­ و سلامت لاستیک اطمینان کامل را حاصل کنید.