مقالات

معرفی قطعات بابکت

معرفی قطعات بابکت و مشخصات آن


قطعات بابکت شامل بخش­های کلی قطعات موتوری، قطعات هیدرولیک، قطعات برقی و قطعات جانبی مانند درب و شیشه، پنل­های کنترلی، چراغ­ها و غیره می باشد. می توان گفت که عمده قطعات موتوری برای موتورهای کوباتا ساخت ژاپن است و به همین دلیل از قیمت­ های بالایی در مقایسه با موتورهای چینی برخوردار است. اما در این زمینه قطعاتی نیز در کشور چین تولید می شود و در بسته ­بندی ­های قطعات اورجینال به فروش می رسد که باید این موضوع را در خرید قطعات بسیار دقت کرد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی قطعات بابکت بپردازیم برای آگاهی از این قطعات در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معرفی قطعات بابکت


در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

معرفی قطعات بابکت
هرآنچه باید درباره ی قطعات بابکت بدانید
معرفی قطعات بابکت
معرفی قطعات بابکت
با ما در این مقاله همراه باشید تا با معرفی قطعات بابکت با آنها بیشتر آشنا شویم و هر یک را به صورت مجزا توضیح داده و ویژگی هایشان را بررسی کنیم.

قطعات موتوری بابکت و شناخت کامل این قطعه ها برای کسانی که مینی لودرهای بابکت را دارند بسیار حائز اهمیت می باشد.همانطور که شناخت لاستیک لودر و قیمت روز لاستیک لودر بسیار مهم است اجزای موتور نیز حائز اهمیت هستند.شناخت کامل قطعات موتوری بابکت و وظایف و نحوه عملکرد آن می تواند به شما به عنوان دارنده یک مینی لودر بابکت کمک کند تا شیوه صحیح نگهداری از قطعات مینی لودر را بیاموزید و به هنگام بروز مشکل در هر یک از این قطعات، به سرعت جهت عیب یابی و تعویض قطعه معیوب اقدام نمایید.

به طور کلی قطعات موتوری مینی لودر به دو دسته قطعات وکیوم یا پلمپ (قطعات وکیوم قطعاتی را شامل می شوند که تا زمانی که ضربه یا آسیبی جدی به آنها وارد نشود، نیاز به تعویض ندارند) و قطعات مصرفی (پیستون، واشر سرسیلندر و …) تقسیم می شوند.

معرفی قطعات بابکت
قطعات موتوری بابکت
معرفی مهمترین قطعات موتوری بابکت
پیستون
رینگ پیستون
واشر سر سیلندر
یاتاقان ثابت و متحرک
قطعات هیدرولیکی بابکت
معرفی اجزای هیدرولیک مینی لودر بابکت
پمپ هیدرولیکی
روتور


هرآنچه درباره قطعات بابکت باید بدانید


قطعات موتوری بابکت


برای معرفی قطعات بابکت، بهتر است که ابتدا به معرفی قطعات موتوری بابکت بپردازیم. قطعات موتوری بابکت و شناخت کامل این قطعات به خصوص برای صاحبان مینی لودرهای بابکت مهم است. شناخت کامل قطعات موتوری بابکت و وظایف و نوع عملکرد آن می تواند به شما کمک کند تا طریقه استفاده صحیح از قطعات مینی لودر را بیاموزید. و در صورت پیش آمدن مشکلی، خیلی سریع بتوانید علت مشکل را پیدا کرده و به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب بپردازید.آشنایی با قطعات و اجزا ماشین های سنگین مثل لاستیک بابکت چینی ،لاستیک تینگا،لاستیک جرثقیل و …بسیار اهمیت دارد.

معرفی مهمترین قطعات موتوری بابکت


به طور کلی برای “معرفی قطعات بابکت” قطعات موتوری به دو بخش قطعات وکیوم یا پلمپ و قطعات مصرفی تقسیم می­ شوند. قطعات وکیوم قطعاتی هستند که تا زمانی که ضربه بسیار محکمی به آنها وارد نشود، و به صورت جدی آسیب نبینند، احتیاج به تعویض ندارند. قطعات سر سیلندر نیز مانند واشر، پیستون و سرسیلندر و…

این اجزا نیز مانند لاستیک دامپتراک،لاستیک دلیوم اندونزی،لاستیک لیفتراک ،لاستیک لیفتراک کره ای و لاستیک سومیتومو ژاپن به مراقبت و چک شدن های دائمی احتیاج دارند.

پیستون


همانطور که در معرفی قطعات بابکت گفته شد پیستون یکی از قطعات موتوری بابکت می­ باشد. پیستون یک قسمت مهم در موتور بابکت است که درون سیلندر قرار می گیرد، در واقع پیستون، انرژی حرارتی حاصل از انبساط گازها را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند. در ابتدای شروع کار موتور، اولین قطعه­ای که شروع به حرکت می کند پیستون است. این قطعه در تعرض نیروهای گوناگون از تمامی جهات قرار دارد. زمانی که موتور در حال حرکت است، پپیستون همیشه در سیلندر بالا و پایین می رود. یکی از دلایلی که موتور بابکت، حداکثر سرعت پایینی دارد، وزن بیشتر اجزای مکانیکی مانند پیستون،میل لنگ و میله­ های اتصال آن است. پیستون بابکت باید در مقابل فشار مکانیکی زیاد، مقاومت بالایی داشته باشد.

رینگ پیستون


رینگ پیستون دو نوع کلی دارد، رینگ تراکم و رینگ روغنی. رینگ­های تراکم پیستون سبب می شوند که در محفظه احتراق، فشار ناشی از احتراق کاهش یابد و رینگ روغنی پیستون، از جداره سیلندر روغن اضافی را پاک می کند و آن را به کارتر باز می گرداند. از مهم­ترین کاربردهای رینگ پیستون می توان به کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر، کنترل روغن و روغن کاری در فاصله بین دیواره سیلندر و پیستون، پاک­سازی و جمع­آوری روغن از جداره سیلندر و جلوگیری از ورود آن به محفظه احتراق و انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر و آب­بندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشت گاز از اطراف پیستون اشاره کرد.

واشر سر سیلندر


در معرفی قطعات بابکت، یکی از مهم­ترین قطعات موتوری، واشر سر سیلندر نام دارد. واشر سر سیلندر، مهم­ترین واشر در مینی لودر بابکت است. این واشر قطعه­ای است که در موتور مینی لودر، در ما بین سیلندر و سر سیلندر قرار دارد و وظیفه آن ایجاد یک آب­بندی کامل بین سیستم­های گوناگون آب و روغن­رسانی و احتراق موتور می باشد. این واشر در بین سر سیلندر و بدنه موتور قرار گرفته و با ترکیبی از مواد نسوز و لایه مسی مقاوم در مقابل حرارت و لایه فولادی، ضمن یکپارچه سازی سر سیلندر، به بدنه موتور اجازه می دهد تا گردش آب و روغن بدون امکان مخلوط شدن آنها با یکدیگر میسر شود.

یاتاقان ثابت و متحرک


یاتاقان یکی دیگر از “قطعات بابکت” مهم در معرفی قطعات بابکت شمرده می شود. این قطعه با هدف جلوگیری از ساییدگی قطعاتی مانند میل سوپاچ و گژن پین و میل لنگ تعبیه شده است. یاتاقان­ها با کاهش اصطکاک، عملکرد دستگاه را به خصوص در سرعت­های بالا و یا زمان انجام کارهای سنگین بهبود می بخشد و سبب کم شدن فرسایش قطعات و افزایش عمر مفید دستگاه میشود.

قطعات هیدرولیکی بابکت


همانطور که در معرفی قطعات بابکت موتوری بابکت نیز گفته شد، شناخت کامل قطعات هیدرولیکی بابکت و همچنین آگاهی از نحوه کار و وظایف آن نیز به شما در استفاده صحیح کمک می کند.

معرفی اجزای هیدرولیک مینی لودر بابکت


می توان گفت مهم­ترین قطعه هیدرولیک بابکت، پمپ هیدرولیک آن می باشد که شامل بخش­ها و اجزای مختلف و متعددی است که در ادامه به برسی این قطعات می پردازیم.

پمپ هیدرولیکی


پمپ هیدرولیکی یکی از ارکان اصلی موتور است که به عنوان یک محرک برای حرکت سایر اجزای موتوری بابکت ایفای نقش می کند. وظیفه اصلی پمپ هیدرولیک به حرکت درآوردن هیدروموتور است که سبب حرکت کردن مینی لودر نیز می شود. این قطعه علاوه بر راه­اندازی هیدروموتور، به توان کاری و افزایش قدرت مینی لودر نیز کمک می کند.

روتور


در معرفی قطعات بابکت، روتور که به آمیچر نیز نامیده می شود، در مرکز استاتور در دینام قرار می گیرد و سبب به حرکت در آمدن الکترون در سیم پیچ­ها و ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی بین نقطه اتصال سیم پیچ­هایی که در خروجی استاتور هستند، می گردد. این قطعه سبب عملکرد صحیح دینام نیز می گردد.

*مینی لودر بابکت از قطعات بسیاری تشکیل شده است که این قطعات نام برده قسمتی از قطعات موتوری و هیدرولیکی بابکت است. اما قطعات دیگری نیز دارد که وجود آن بسیار مهم است. یکی از قطعات بسیار مهم بابکت را می توان به لاستیک آن اشاره کرد. همانطور که آگاهی از قطعات موتوری و هیدرولیکی سبب می شود تا بهتر و صحیح­تر از آنها استفاده کنید، دانستن مشخصات لاستیک خوب نیز به شما در خرید آن کمک می کند. لاستیک یک قسمت از ماشین است که لازم است از با­کیفیت­ترین آن خریداری شود. به طور­مثال در انواع لاستیک بابکت، لاستیک بابکت چینی بسیار با­کیفیت و مناسب است. همانطور که می دانید در تمامی انواع لاستیک­های ماشین­آلات دیگر این نگته بسیار مهم است. به طور مثال در بین لاستیک لیفتراک، اگر به دنبال لاستیک با­کیفیت هستید می توانید از لاستیک لیفتراک کره ای استفاده کنید. این نکته برای تمامی لاستیک­ها از جمله لاستیک دامپتراک و لاستیک لودر و غیره نیز صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *