مقالات

آشنایی با نکات نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک

نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک

هنگامی که تایرهای شما به خوبی نگهداری می شوند، بهره وری را افزایش می دهید، هزینه های طولانی مدت را کاهش می دهید و ایمن می مانید. لاستیک‌های لیفتراک جدید مدت‌ها قبل از اینکه سرمایه‌گذاری را جبران کنید فرسوده می‌شوند، مگر اینکه بدانید چگونه می‌توانید از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید و آن را تشخیص دهید. بنابراین، چه کار می کنید؟ این مقاله به شما کمک میکند که چگونه نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک را کاهش دهید.

نکات نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک

نکاتی که با رعایت آنها از لاستیک های لیفتراک خود نهایت استفاده را می کنید:

با توجه به افزایش قیمت لاستیک مثل قیمت روز لاستیک لودر البرز مراقبت مناسب از لاستیک های خود می تواند به شما کمک کند تا سرمایه خود را جبران کرده و به حداکثر برسانید. در اینجا چند توصیه برای نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک آورده شده است.

بدانید چه لاستیک هایی برای کار مناسب هستند. برخلاف لاستیک جرثقیل انواع لاستیک لیفتراک قابل تعویض نیستند. زیرا لیفتراک ها معمولاً فقط برای یک نوع تایر طراحی می شوند. اگر عملیات شما تکامل پیدا کند، نمی توانید تایر پنوماتیک را با لاستیک بالشتکی جایگزین کنید. می توانید بین لاستیک های بالشتک مختلف برای یک لیفتراک جابجا شوید. برای مثال، می‌توانید بین آج‌دار یا صاف (بدون آج) یکی را انتخاب کنید، یا اگر می‌خواهید از ایجاد علائم مزاحم روی زمین جلوگیری کنید، می‌توانید لاستیک‌های بالشتکی بدون علامت را نسبت به لاستیک‌های مشکی سنتی انتخاب کنید.

برای به حداکثر رساندن عمر لاستیک صنعتی و تعیین انواع تجهیزات مورد نیاز، ماهیت عملکرد خود را در نظر داشته باشید. این تصمیم به استفاده در فضای باز (لاستیک های پنوماتیک)، استفاده در فضای داخلی (لاستیک های بالشتک)، یا ترکیبی از هر دو بستگی دارد. برای لاستیک هایی مانند لاستیک دامپتراک چون فقط در فضاهای عملیاتی و ناهموار ستفاده می شود دیگر در نظر گرفتن این نکته اهمیتی ندارد و باید لاستیک های محکم و ضخیم استفاده شود.

بازرسی های منظم تایر را انجام دهید. توجه به علائم اولیه آسیب می تواند به نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک کمک کند و از هزینه های تعویض جلوگیری کند. لاستیک های لیفتراک خود را حداقل یک بار در هفته چک کنید. در حالت ایده آل، شما باید هر روز آنها را بررسی کنید و به دنبال تراشه های فلزی، شیشه یا میخ باشید. برای جلوگیری از تصادف و هزینه های تعمیر، از نظر پارگی، پارگی و ترک بررسی کنید.

 

بازرسی لاستیک لیفتراک

برای لاستیک های پنوماتیک سنتی که در واقع حاوی هوا هستند، فشار هوا را بررسی کنید.

مطمئن شوید که چرخ ها در موقعیت مناسب قرار دارند.

مطمئن شوید که ترمزها و کنترل ها به درستی کار می کنند.

فشار هوا را روی لاستیک‌های بادی بررسی کنید.

باد کردن بیش از حد لاستیک‌ها می‌تواند باعث انفجار و در نتیجه خرابی شود. لاستیک های کم باد باعث کشش ضعیف و در نتیجه تصادف می شود. قبل از هر بار استفاده، یک دقیقه برای بررسی فشار باد لاستیک خود در نظر بگیرید. این چک کردن برای همه لاستیک ها با هر کاربردی ضروری است. شما چه از لاستیک سومیتومو ژاپن استفاده کنید چه از هر لاستیک دیگری باید نسبت به میزان باید آن حساس باشید.

لیفتراک را به طور منظم روغن کاری کنید.

روغن کاری مناسب، به ویژه در سیستم های قدرت و ترمز، کشش لاستیک و توقف های ناگهانی را کاهش می دهد. از روغن کاری بیش از حد خودداری کنید زیرا چربی و روغن اضافی برای تایرهای لاستیکی شما مضر است.

ترمزها را در حالت تنظیم نگه دارید.

در لیفتراک، چرخ بخشی از سیستم ترمز است. تنظیم نادرست ترمزها باعث می شود که گرما در زیر باند پایه جمع شود. در نهایت، ممکن است لاستیک منفجر شود یا متوجه جدا شدن پایه شوید.

از بارگیری بیش از حد جلوگیری کنید. با لیفتراک که ممکن است برای کار خیلی کوچک باشد، خطر نکنید. اضافه بار یکی از دلایل رایج بریدگی، ترکیدن لاستیک و جدا شدن پایه هر نوع لاستیک حتی لاستیک لودر است. بار را روی لیفتراک متمرکز کنید تا بار روی هر لاستیک برابر باشد. به خاطر داشته باشید که پیچیدن سریع می تواند بار را از مرکز دور کند.

اگر بارها را یک شبه یا بیشتر روی لیفتراک ها بگذارید، تایرهای جامد می توانند “نقاط صاف” ایجاد کنند. این نقاط ممکن است باعث ضربه زدن لاستیک لیفتراک شوند. به یاد داشته باشید، لیفتراک ها در حال حاضر به اندازه کافی سنگین هستند، بنابراین نشستن طولانی مدت در یک نقطه می تواند برای لاستیک ها سخت باشد. اگر به اندازه کافی خراب باشد، مناطق مسطح باعث سواری بسیار ناهموار برای اپراتور و بار می شود که می تواند منجر به آسیب غیرضروری محصول شود.

راهروها را در تعمیر خوب نگهداری کنید طبقه های به هم ریخته آسیب تایر را افزایش می دهند. برای بازرسی و نگهداری طبقات بدون شکستگی، ترک و تعمیر خوب وقت بگذارید. اجسام تیز در محل شما نخ را قطع می کنند و به لاستیک های لیفتراک آسیب می رسانند. زباله‌هایی مانند مواد تسمه‌بندی، پالت‌های شکسته و سایر اشیاء واقعاً می‌توانند ضرر لاستیک‌ها را داشته باشند.

از گرمای بیش از حد اجتناب کنید.

برای نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک اجازه ندهید با فلز داغ تماس پیدا کند،زیرا اگر لیفتراک با فلز داغ تماس پیدا کند یا در یک اتاق گرم بماند، چنین محیطی ساختار تایر را خراب می کند. تا جایی که ممکن است شرایط گرم مضر را از بین ببرید. سپرهایی که از برخورد گرما با لاستیک ها جلوگیری می کنند، اغلب عمر لاستیک را افزایش می دهند.

برای نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک از قرار دادن لاستیک ها روی روغن یا گریس خودداری کنید زیرا باعث آسیب به ترکیبات لاستیکی می شوند. همچنین از آنجایی که اکثر لیفتراک های داخلی سنتی دارای آج های صاف هستند، افزودن چربی یا روغن بین لاستیک و کف، وضعیت بسیار لغزنده و خطرناکی را ایجاد می کند. اگر لاستیک ها با هر یک از این مواد تماس پیدا کردند، بلافاصله آنها را پاک کنید. اگر نمی توانید از تماس مداوم با روغن یا گریس اجتناب کنید، ترکیبات مقاوم در برابر روغن را در نظر بگیرید.

برای نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک تعویض به موقع لاستیک ضروری است.چرا ؟ اول، ممکن است با کاهش بهره وری سوخت مواجه شوید. لاستیک های فرسوده به حجم کاری اپراتور لیفتراک اضافه می کنند، بنابراین خستگی بیشتر و تمرکز کمتری دارند. در نهایت، اگر تعویض لاستیک را در هر وسیله ای و با هر نوع لاستیکی، حتی لاستیک های خارجی مانند لاستیک تینگا، به تعویق بیندازید، می توانید به خود وسیله آسیب برسانید. چندین نشانه از آسیب لاستیک لیفتراک به شما هشدار می دهد که تایرهای خود را به موقع تعویض کنید.

 

اکثر تولید کنندگان لاستیک لیفتراک خط نشانگر سایش ارائه می دهند. این خط نشان دهنده حدود 20٪ از اندازه لاستیک اصلی است. پس از این مرحله، کار با لیفتراک استرس بیشتری را به اجزای آن اضافه می کند، مصرف سوخت را کاهش می دهد و خطرات ایمنی را افزایش می دهد. اگر لاستیک تا خط فرسوده شده باشد یا سایش لاستیک به بالای حروف روی دیواره کناری رسیده باشد، لاستیک نیاز به تعویض دارد.

مانند اینکه لاستیک های ماشین خود را بررسی می کنید، ارتفاع آج لاستیک لیفتراک را ارزیابی کنید تا تعیین کنید که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر لاستیک لیفتراک کره ای شما کچل شده است، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

اگر بارها و بارها با لیفتراک روی زباله ها حرکت کنید، تکه های بزرگ لاستیک از لاستیک می افتد. قطعه قطعه شدن می تواند باعث سواری ناهموار برای اپراتور، افزایش خستگی و آسیب رساندن به بار شود. شما اغلب می توانید بدون نیاز به تعویض کامل لاستیک، قطعه قطعه را تعمیر کنید. در تعمیر و نگهداری خود فعال باشید زیرا این نوع آسیب می تواند منجر به انفجار بزرگ شود.

اگر لیفتراک در حین حمل بار سنگین چرخش های تند انجام دهد، ممکن است متوجه لکه های صاف روی لاستیک های خود شوید. اگر بیش از یک نقطه صاف روی لاستیک‌های خود دارید، می‌توانید از کف ناهموار استفاده کنید. مناطق مسطح همچنین می توانند نشان دهند که لیفتراک شما از تراز خارج شده است. دستگاه خود را برای تکان دادن دفعه بعد که درایو می کند بررسی کنید.

اگر لیفتراک خود را بیش از حد بارگذاری کنید، گرمای داخل لاستیک افزایش می یابد و باعث ایجاد ترک شعاعی می شود. اگر ترک خوردن به طور مداوم رخ می دهد، استفاده از تایر بزرگتر یا پهن تر را در نظر بگیرید. به پخش وزن بار کمک می کند. پیمودن مسافت های طولانی بدون بار نیز می تواند باعث افزایش گرما شود. وزن تعادل به جای اینکه به طور مساوی توزیع شود، روی لاستیک های فرمان قرار می گیرد.

برای نگهداری و افزایش عمر لاستیک لیفتراک یا هر لاستیک دیگری مانند لاستیک بابکت چینی بازرسی معمولی تایرهای لیفتراک شما حیاتی است. اپراتورهای شما باید قبل از هر عملیاتی، سایش و آسیب را بررسی کنند. اگر مشکلات را زودتر تشخیص دهند، ایمن خواهند بود و نتیجه شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

تعویض تایر بر اساس نوع تایر

علائم سایش و آسیب ممکن است بر اساس نوع لاستیک لیفتراک شما متفاوت باشد – بالشتک یا پنوماتیک. بیایید تایرهای بالشتکی را بررسی کنیم.

محل برخورد چرخ و لاستیک را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. هنگامی که لاستیک از نوار فلزی جدا می شود، شکستگی باند اتفاق می افتد. اگر می توانید یک پیچ گوشتی را در قسمت جدا شده قرار دهید، لاستیک را تعویض کنید.

آج را به صورت چشمی بررسی کنید. ابزار خاصی برای کمک به تعیین سایش آج وجود ندارد. یک بررسی بصری انجام دهید. وقتی 25 تا 30 درصد آج هر نوع لاستیکی مثل لاستیک دلیوم اندونزی فرسوده شد، زمان تعویض فرا رسیده است.

یکی دیگر از راه های رایج برای بررسی اینکه آیا نیاز به تعویض لاستیک های بالشتک دارید یا خیر، قانون دو اینچی است. ببینید آیا تایر حداقل دو اینچ از ارتفاع اصلی خود را از دست داده است یا خیر. می توانید ارتفاع اصلی لاستیک را در دیواره جانبی لاستیک پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *