مقالات

بررسی و مقایسه برندهای لاستیک دامپتراک

برندهای لاستیک دامپتراک

اگر شما هم قصد خرید لاستیک دامپتراک را دارید ابتدا باید برندهای لاستیک دامپتراک را شناسایی و مقایسه کنید، تا هم در کار و هم در سرمایه تان ضرر نکنید. قطعا شما هم وقتی میخواهید وسیله ای برای کار و یا زندگی خود خریداری نمایید سری به بازار میزنید و برند ها و مدل های مختلف آن را با یکدیگر مقایسه میکنید تا بتوانید بهترین ابزار مورد نیازتان را با بهترین کیفیت خریداری نمایید، این قضیه در رابطه با خرید لاستیک دامپتراک نیز صدق میکند پس برای آگاهی از بهترین برندهای لاستیک دامپتراک نکات ما را در این مقاله دنبال کنید.

نکاتی درباره دامپتراک

در صنایع سنگین باید از ماشین آلات سنگین استفاده کرد؛ برای مثال برای استخراج معادن و ساخت و سازهای بزرگ ساختمانی و همچنین در اجرای عملیات های خاکی و… باید از ماشین آلاتی استفاده کرد که ظرفیت زیادی برای حمل بار داشته باشد. دامپتراک ها ماشین الات غول پیکری اند که برای خارج جاده استفاده میشوند، این ماشین الات برای بارهایی مثل شن، ماسه، سنگ، و باطله های معدنی و … استفاده میشود.
کاربرد های دامپتراک ها با یکدیگر متفاوت اند. دسته اول دامپتراک ها را دامپتراک های کمپرسی می نامیم و دسته دوم آن دامپتراک های کمرشکن؛ هر یک از این ادوات فوق سنگین کاربرد و نقش خاص خودرا در توسعه و استخراج معادن دارند .هیچ یک از دو مدل ذکر شده بر دیگری برتری ندارد بلکه تفاوت آنها محیط محل استفاده است.
برای انتخاب لاسستیک دامپتراک مثل لاستیک جرثقیل استفاده از لاستیک بادی ارجحیت دارد نسبت به لاستیک توپر.چراکه لاستیک های توپر باعث سنگین شدن بیش از حد ماشین و اتلاف نیروی کششی میشود. همانطور که گفته شد دامپتراک ها برای حمل بار در زمین های غیر جاده ای طراحی شده است و لاستیک های بادی به حرکت هر چه راحتتر این ماشین ها بر نا همواری های کمک میکند.
اما در صورتی که احتمال پنچر شدن لاستیک دامپتراک بسیار بالا باشد از لاستیک های تو پر هم استفاده میشود.

 

نمونه ای از سایز لاستیک مناسب برای دامپتراک

لاستیک با سایز21.00R25
لاستیک با سایز18.00R33
لاستیک با سایز18.00R25
لاستیک با سایز16.00R25
لاستیک با سایز 14.00R25
لاستیک با سایز14.00R24

برند های لاستیک دامپتراک

برند های لاستیک دامپتراک که اخیرا وارد شده است بسیاری از انها دارای مرغوبیت کافی برای استفاده در ماشین آلات نمی باشد، به همین خاطر داشتن یک منبع مطمئن برای تهیه تایرها در جلوگیری از توقف دستگاهها الزامی است در این راستا فروشگاه لاستیک محمد نماینده تایرهای معدنی و صنعتی تینگا کره، لاستیک سومیتومو ژاپن، و دلیوم اندونزی میباشد که افتخار همکاری با معادن بزرگ سنگ و فلزات ایران از جمله گل گهر سیرجان را داشته است آماده عرضه بهترین برندهای لاستیک دامپتراک میباشد.
یزد تایر، بارز، کویر تایر و…از جمله شرکتهای سازنده لاستیک لودر هستند.

قیمت لاستیک دامپتراگ

به دلیل ساختار بسیار قوی و بدنه محکم لاستیک لودر قیمت آن دچار تغیرات بسیاری میباشد و همینطور برند های لاستیک دامپتراگ و مدل های آنان دارای تنوع بسیاری است که بر اساس خارجی بودن آن قیمت دچار تغییر بسیارب میشود. زیرا لاستیک های خارجی به استانداردهای مهمتری توجه دارند.
معمولا قیمت لاستیک های دامپتریک بسیار بالا میباشد و آن هم به خاطر کیفیت بالا و انواع مواد هایی است که در آن به کار رفته است.

خرید اینترنتی لاستیک دامپتریک

لاستیک های دامپتراک و لاستیک لیفتراک را میتوانید از راه های اینترنتی خریداری نمایید، درست است شاید کمی ریسک پذیر به نظر بیاید اما خرید اینترنتی یکی از مزایای منحصر به فردی که دارد این است که دارای اطلاعات گسترده در مورد لاستیک مرغول میباشد، و با توجه به آن میتوانید خرید ایمن و منحصر ب فردی داشته باشید.
فروشگاه لاستیک محمد در صدد آن است تا برترین برندهای لاستیک دامپتراک را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه کند .

 

نکاتی در خصوص نگهداری صحیح از لاستیک های فوق سنگین دامپتراک

لاستیک های دامپتراک با قابلیت تحمل وزن 100تن و ارتفاع 4 متر، وزنی در حدود 5.5 تن دارند، این تیپ لاستیک ها با فشار هوایی معادل 110pcs پر میشوند، تا به عنوان مثال 6 عدد از انها بتواند دامپتراک عظیم 797 کاترپیلار را به همراه بار 380 تنی اش به دوش بکشد.
چرا باید نگران لاستیک ها بود
لاستیک ها از نظر هزینه، سومین یا حداقل دومین رده را در میان عناوین هزینه های کاربری ماشن الات لاستیکی در سایتهای عمرانی و معدنی را به خود اختصاص میدهد، چون قیمت اکثر لاستیک ها مثل قیمت روز لاستیک لودر البرز روزانه متغیر است. سوخت و نیروی انسانی و سوخت در رده اول و گاها دوم میباشند.از این رو مدیران ماشین الات عموما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها بوده اند.

شاخصTKPH

یکی از شاخصهای مورد استفاده برای لاستیک ها مانند لاستیک تینگا در سایت های معدنی عبارتند از:کیلومتر-تن بر ساعت یا همان TKPH .این معیار بر اساس یک سری از محاسبات مهندسی به دست آمده و از آن برای اطمینان از گرم نشدن تایرها استفاده میشود.
قانون 20-10-10
این قانون که توسط شرکت کاترپیلار به تمامی مشتریان ماشین الات چرخ لاستیکی اش توصیه میکند قانون 20-10-10 نام دارد. نامگذاری این قانون به این معنیست که حداکثر در 10 درصد مواقع میتوان دستگاه را با بیش از 10 درصد بار نامی به کار گرفت.وهیچ گاه نباید با بیش از 20 درصد بار نامی به کار گرفته شود.

سایر منابع گرما در تایر

فشار باد نادرست در لاستیک ها

عمق آج تایر

مواد به کار رفته در حین ساخت

وضعیت مکانیکی دستگاه

اگر شما برترین برندهای لاستیک دامپتراک و یا لاستیک لیفتراک کره ای را هم استفاده کنید اما به شرایط نگهداری آن واقف نباشید و اصول نگهداری آن را رعایت نکنید قطعا در کارتان متحمل ضرر میشوید. پس با در نظر گرفتن اصول نگه داری آن و استفاده از برترین برندهای لاستیک دامپتراک قطعا پیشرفت روز افزون خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *