مقالات

میزان باد لاستیک لودر باید چقدر باشد؟

میزان باد لاستیک لودر

فشار کم تایر ممکن است مصرف سوخت تجهیزات شما را افزایش دهد. همچنین می تواند باعث سایش بیشتر لاستیک های شما شود. پس میزان باد لاستیک لودر چقدر باید باشد؟ 30 تا 35 PSI به طور کلی به عنوان فشار ایده آل تایر برای دمای زمستان توصیه می شود، اما فشار توصیه شده دقیق بسته به نوع لودر و میزان کاهش دما متفاوت است. در نهایت، مهم است که دفترچه راهنمای لودر خود را بررسی کنید و متوجه شوید که میزان باد لاستیک لودر چقدر باید باشد و با فشار باد لاستیک توصیه شده ارائه شده عمل کنید. برخی از لاستیک‌ها دارای PSI ایده‌آل در قسمت‌های کناری تایر هستند. فشار لاستیک توصیه شده دستگاه شما نیز ممکن است روی برچسبی در داخل درب راننده ذکر شده باشد. افت دما ممکن است باعث شود که یک بار سنگین به PSI بالاتر نیاز داشته باشد، اما با PSI توصیه شده شروع کنید. فشار را در زمانی که تایرهایتان سرد هستند اندازه بگیرید. آنها را به آن PSI توصیه شده باد کنید

به بازرسی بصری وابسته نباشید. از فشارسنج لاستیک برای اندازه گیری باد لاستیک در تجهیزات سنگین خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که میزان باد لاستیک لودرکافی است.

تغییرات فشار تایر در زمستان

با توجه به افزایش قیمت لاستیک مانند قیمت روز لاستیک الودر البرز ، مهم است که ما به سلامت و طول عمر لاستیک های خود اهمیت زیادی بدهیم. این مسئله در فصل زمستان به دلیل کاهش دما اهمیت بیشتری دارد. فشار لاستیک توصیه شده برای یک خودرو معمولا بین 30 تا 35 PSI است. برای یک کامیون چهار چرخ متحرک، 35 PSI معمول است. مشخصات فشار لاستیک فرمان اسکید از 45 تا 60 PSI متغیر است. مجدداً، دفترچه راهنمای سازنده را برای فشار بهینه لاستیک بررسی کنید.

فشار باد لاستیک تجهیزات خود را حداقل هر هفته به خصوص در ماه های زمستان چک کنید. برای توصیه های مربوط به تغییرات فصلی و psi بهینه تایر، به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید.

 

میزان باد لاستیک لودر در زمستان

آیا باید میزان باد لاستیک لودر و لاستیک های دیگر مانند لاستیک جرثقیل در زمستان بیش از حد باشد؟

اگر میزان باد لاستیک لودر بیش از حد فشار لاستیک توصیه شده توسط سازنده باشد ممکن است بر عملکرد تجهیزات شما تأثیر بگذارد و باعث سایش زودرس تایرهای آن شود.

لاستیک‌های پنوماتیکی که بیشترین استفاده را در فرمان‌های لغزنده دارند، باید با فشار مناسب باد شوند تا به نحوی که برای عملکرد طراحی شده‌اند عمل کنند. اگر هر زمانی متوجه افتادید لاستیک‌های خود پس از کاهش دما شدید، PSI لاستیک‌ها را اندازه‌گیری کرده و ظرفیت آن‌ها را پر کنید.

اگر میزان باد لاستیک لودر و لاستیک دامپتراک کم باشد می تواند باعث ایجاد گرما و اصطکاک مخرب بر روی لاستیک های شما شود و باعث خرابی ترکیب لاستیک شود.

از گیر افتادن در برف خودداری کنید.

لاستیک‌های استاندارد تجهیزات برقی چرخدار را به تایرهای برفی تغییر دهید تا عملکرد آن را بهینه کنید، به خصوص اگر از آن در پیاده‌رو یا برای برف‌روبی استفاده می‌کنید.

برای بهترین عملکرد و کاهش خطر آسیب رساندن به تجهیزات، همه تایرها باید تعویض شوند (نه فقط دو تایر)، اندازه و مارک یکسانی داشته باشند و نوع آج داشته باشند. مثلا همه آن ها از نوع لاستیک سومیتومو ژاپن باشند.

چگونه فشار تایر را چک کنم؟

قبل از اینکه دستگاه را راه اندازی کنید میزان باد لاستیک لودر و فشار لاستیک را روی تجهیزات خود را بررسی کنید.

گیجی را پیدا کنید که برای اندازه گیری نوع ماشین آلات شما و محدوده PSI کافی طراحی شده باشد. یک گیج با صفحه نمایش با نور پس زمینه بررسی میزان باد لاستیک لودر تجهیزات را در سحرگاهی که دید کم است آسان می کند.

فراموش نکنید که پس از بررسی میزان باد لاستیک لودر و لاستیک لیفتراک  ، درپوش سوپاپ را تعویض کنید.

گیج‌های دیجیتال ایده‌آل هستند (به‌جای خودکار یا شماره‌گیر)، زیرا استفاده از آن‌ها آسان‌تر است و بسیاری از آنها با نور پس‌زمینه LED عرضه می‌شوند.

سیستم‌های حسگر فشار تایر در دسترس هستند که می‌توانند در انواع مختلف خودروهای سنگین، از کامیون‌های F150 گرفته تا فرمان‌های بزرگ، استفاده شوند. مقالات ارائه شده با این کیت های ابزار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توان از آن در دستگاه شما استفاده کرد و همچنان اطلاعات کافی فشار تایر را در اختیار شما قرار می دهد..

حفظ فشار باد صحیح تایر تنها موثرترین راه برای کنترل سایش لاستیک کامیون و بهبود عمر پوشش و عملکرد لاستیک است.

هوای بیش از حد باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد و جابجایی می شود، اما فشار بسیار کم هوا بسیار رایج تر و گران تر است. لاستیک کم باید شده هنگام غلتیدن در جاده بیشتر خم می شود و در نتیجه باعث افزایش اصطکاک می شود که دمای لاستیک را افزایش می دهد.

چقدر هوا در لاستیک ها نیاز دارید؟ اکثر کامیون های کلاس 8 به حدود 105 psi در هر لاستیک نیاز دارند، اما فشار ایده آل با بار محور، تعداد لاستیک در هر محور، سرعت معمولی کروز کامیون های شما و حتی آب و هوا متفاوت است.

میزان باد لاستیک لودر خود را برای تایرهای لودر خود با وصل کردن اطلاعات مربوط به بار و سرعت محور خود در  جدول بار و فشار باد انجمن تایر و رینگ کشف کنید.

دستورالعمل‌های صنعت تایر به لاستیک‌ها اجازه می‌دهد تا بارهای سنگین‌تری را با سرعت‌های کمتر حمل کنند. کاهش سرعت نیز یک امتیاز بهره وری سوخت ارائه می دهد.

دمای محیط بر فشار باد تایر تأثیر می گذارد.

 

پارامترهای میزان باد لاستیک لودر

هنگام تصمیم گیری برای میزان باد لاستیک لودر، پارامترهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. به عنوان مثال، اگر لاستیک تینگا بر روی لودر نصب می شود، باید بدانید که آیا در موقعیت جلو یا عقب نصب می شود و چگالی مواد بارگیری شود.

سپس، باید بفهمید که لودر چه کاری انجام می دهد: آیا در ناحیه گود کار می کند یا بار و حمل را انجام می دهد یا هر دو؟ میزان باد لاستیک لودر اگر مناسب باشد به حداکثر رساندن عملکرد تایر و ماشین کمک می کند.

هر چند وقت یکبار باید میزان باد لاستیک لودر چک شود؟ قبل از هر شیفت کاری عالی خواهد بود، اما بسیاری از اپراتورها یک پیاده روی در اطراف انجام می دهند، لاستیک ها را لگد می زنند، مایعات را چک می کنند و سر کار می روند. لاستیک ها به طور طبیعی فشار خود را از دست می دهند و باید به طور دوره ای فشار را چک و تنظیم کنید.

همانطور که یک تایر کار می کند، دمای داخلی آن و همچنین فشار هوا افزایش می یابد. این موضوع در همه لاستیک ها مثل لاستیک لیفتراک کره ای صادق است. لاستیک داغ هرگز نباید باد شود. اگر فشار هوا 20 درصد یا بیشتر از قرائت باد سرد افزایش یابد، این سیگنالی است که لاستیک بیش از حد گرم شده است و باید متوقف شود. بنابراین، لاستیک باید خنک شود یا به یک حمل و نقل یا عملیات متفاوت منتقل شود که نیاز کمتری دارد.

میزان باد لاستیک لودر اگر با فشار هوای نادرست کار کند، خواه کمتر یا بیش از حد باد شده باشد، ممکن است هیچ مشکلی فوری نشان ندهد اما ممکن است بعداً خراب شود، حتی پس از اصلاح فشار باد. کار با لاستیک با فشار هوای ناکافی باعث افزایش دمای کارکرد تایر می شود. این می تواند منجر به آسیب غیرقابل برگشت به اجزای داخلی تایر شود و طول عمر آن را کاهش دهد. از سوی دیگر، تورم بیش از حد نیز خوب نیست. می تواند باعث سایش سریع و نامنظم لاستیک شود. علاوه بر این، لاستیک به دلیل خم شدن نامناسب تایر در معرض تغییر بیشتر بریدگی های پایدار در آج و دیواره جانبی قرار می گیرد.

رتبه بندی لایه ها

تایرها با رتبه بندی لایه، شاخص بار و سرعت یا رتبه بندی ستاره مشخص می شوند. این به ما کمک می کند حداکثر باری را که لاستیک برای حمل با یک بار و سرعت خاص طراحی شده است درک کنیم. در گذشته لاستیک 1 ستاره برای لودر و 2 ستاره برای کامیون باربری تعیین می شد. امروزه، بسیاری از تولیدکنندگان فقط یک تایر با رتبه 2 ستاره تولید می کنند که برای کار در یک برنامه خاکی یا لودر (E/L) طراحی شده است. این بدان معنی است که لاستیک هم بر روی یک لودر و هم بر روی قطعه تجهیزات حمل و نقل کار می کند. در تجهیزات سنگین که برای مصارف صنعتی هستند، مانند لاستیک بابکت چینی، ظرفیت تحمل وزن لاستیک اهمیت بسیار بالایی دارد.

دانستن کاربرد لودر و چگالی مواد حمل شده، psi مورد نیاز تایر را تعیین می کند تا عملکرد آن به حداکثر برسد. برای مثال نمودار سمت چپ میزان بار مجاز را بر اساس سرعت لودر نشان می دهد. دانستن این موضوع به مطابقت با بهترین فشار برای لاستیک بر اساس استفاده واقعی از لودر کمک می کند. این به شما کمک می کند فشار باد سرد هر لاستیکی مثل لاستیک دلیوم اندونزی را بفهمید.

هنگامی که به جداول بار موجود در دفترچه اطلاعات سازنده ها نگاه می کنید، متوجه می شوید که برای یک تایر با درجه ستاره یا لایه، یک psi مشخص نشان داده شده است94 PSI است. اگر همان روی یک کمپرسی مفصلی نصب شود،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *