نکات نگهداری لاستیک لیفتراک چیست؟

برای حفظ عملکرد صحیح ماشین، تعمیر و نگهداری لاستیک لیفتراک امر بسیار مهم و ضروری می باشد. تایر های لیفتراک تنها برای حرکت و انتقال لیفتراک در انبار نمی باشد بلکه برای تضمین دوام و ثبات و همچنین جهت ایمنی فعالیت های شما نیز ضروری می باشد. پس نگهداری لاستیک لیفتراک امر بسیار مهمی در این حوزه می باشد تا اینکه قبل از خطر ساز شدن لاستیک به آن آگاهی پیدا کنیم.

نکات نگهداری لاستیک لیفتراک چیست؟

حقایق مهم در مورد نگهداری لاستیک لیفتراک

این حقایق اطلاعاتی می باشد که شما در مورد لاستیک لیفتراک باید بدانید تا در “نگهداری لاستیک لیفتراک” بتوانید بهتر عمل کنید و از خرابی زود هنگام این لاستیک جلوگیری کنید. در این اطلاعات نکاتی وجود دارد که باید آن را بدانید که در ادامه به ارائه این نکات میپردازیم ، پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از تمامی نکات مهم و همه حقایق لاستیک لیفتراک آگاه شوید . تیم ما تمامی این نکات مهم را برای شما مخاطبان عزیز جمع آوری کرده تا شما عزیزان به راحتی جامع ترین و دقیق ترین اطلاعات را در دست داشته باشید .

نکات مهم در رابطه با لاستیک لیفتراک

استفاده از لاستیک مناسب

لاستیک ها سه نوع گوناگون دارند. لاستیک های بادی یا پنوماتیک مناسب برای سرعت های بالا می باشند نه برای مسافت های طولانی، با این حال این لاستیک ها همیشه در برابر انواع سوراخ شدگی آسیب پذیر می باشند. لاستیک های توپر پرسی مناسب برای سطوح هموار و صاف می باشند در آخر تایر های ارتجاعی ترکیبی از این دو نوع لاستیک می باشد. بسیاری از شرکت ها گمان می کنند که لاستیک های ارتجاعی، میتوانند نیازهای آنان را برطرف کند. لاستیک های ارتجاعی شامل سه لایه گوناگون با مواد تشکیل دهنده ی متفاوت می باشند.

1.لایه بالایی که لایه ی ضد سایش می باشد

2.لایه میانی که یک لایه نرم می باشد و مسئول جذب ضربات و شوک ناگهانی و خنثی کردن این ضربات می باشد.

3.لایه بستر/بیس که این لایه حکم بستر و پایه ای سخت و محکم را دارد که سبب می شود اجزای لاستیک کاملا منسجم و همگن باشند، تا در آخر ایمنی همه لایه ها و کلیت لاستیک تضمین شود.

علاوه بر این موضوع، بهتر است تا از جنس لاستیکی که برای لیفتراک تهیه می کنید نیز اطمینان داشته باشید، به عنوان مثال لاستیک لیفتراک کره ای یکی از بهترین برند های لاستیک برای لیفتراک است که برای انواع مدل های مختلف لیفتراک نیز تایرهای مختلفی دارد.

تاثیر کیفیت لاستیک در نگهداری لاستیک لیفتراک

لاستیک های با کیفیت می توانند در هر نوبت بارگیری 14 درصد بار بیشتری را حمل کنند. لاستیک های که سازندگان آنها به کیفیت محصول دقت ویژه داشته اند ممکن است ابتدا قیمتشان در مقایسه با دیگر لاسیتک ها گران به نظر برسد اما بعد از استفاده، تاثیر مثبت آنها را بر روی بهره وری، ایمنی و هزینه های نگهداری به راحتی مشاهده می کنید و می بینید که لاستیک های با کیفیت بسیار اقتصادی تر می باشند. لاستیک های که کیفیت بالایی دارند نه تنها در زمینه ایمنی بسیار به کار می آیند، بلکه می توانند راندمان کار را بالا ببرند. بهترین سرمایه گذاری برای استفاده کنندگان ماشین لیفتراک نیز خرید لاستیک با کیفیت می باشد. چرا که در نگهداری لاستیک لیفتراک اگر لاستیک با کیفیت باشد، نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد. برخی از برند های معروف که لاستیک های با کیفیتی تولید می کنند شامل لاستیک تینگا می شوند که برای انواع لاستیک لیفتراک و در اندازه های مختلف نیز تایر تولید می کند.
اما آن دسته از لاستیک هایی که با مواد اولیه ارزان تر تولید شده اند، سریعتر دچار استهلاک و فرسایش میشوند. در لاستیک های بی کیفیت فرسایش نیز به صورت یکدست و هماهنگ نخواهد بود بلکه ممکن است بخشی از لاستیک لیفتراک زودتر از بقیه بخش ها از میزان استاندارد گذر کند.

امنیت تایر بر میزان دوام لیفتراک نیز تاثیر گذار است

هنگامی که لاستیک لیفتراک شما دچار نقصی می شود، این تنها ضرر برای لاستیک نمی باشد بلکه این خود یک تهدید برای لیفتراک می باشد. چرا در صورتی که برای تایر تحت فشار مشکلی پیش بیاید و تایر از جای خود خارج شود، در این هنگام مشکل فقط تایر نیست بلکه امکان واژگونی بار لیفتراک و همچنین واژگون شدن خود لیفتراک نیز وجود دارد. چنین مشکلاتی عموما سر منشاء آن عواملی مانند لغزش رینگ، خرابی سیم طوقه ی لاستیک، جدا شدن و گسستگی در ناحیه ی آج تایر و مشکل در نصب صحیح لاستیک می باشد.

خطر افزایش حرارت لاستیک

گرم شدن لاستیک از جمله عوامل مخرب لاستیک به شمار می رود و سبب تخریب بافت لاستیکی تشکیل دهنده ی تایر است. از این رو باید تلاش لازم را جهت خنک کردن لاستیک به کار برید. البته باور بر این می باشد که بعد از دو کیلومتر پیمایش راه، احتیاج به 15 دقیقه استراحت می باشد. البته شاید کمی کار مشکلی باشد، اما اگر تایر استراحت لازمه را نداشته باشد، به راحتی گرمی بسیاری را در خود جمع می کند و بعد از مدتی عمر مفید شان کاهش یافته امکان از بین رفتن آنها وجود دارد. ابن موضوع در لاستیک های دیگری مانند لاستیک لودر نیز دیده می شود، اما دقت کردن به این نکات در نگهداری لاستیک لیفتراک بسیار مهم است.

خطر افزایش حرارت لاستیک

نگهداری لاستیک لیفتراک مقوله ای می باشد که تنها به خود لاستیک محدود نمی شود، بلکه به ویژگی های لیفتراک مناسب نیز بستگی دارد. برخی از ماشین های لیفتراک به گونه ای طراحی شده اند که در زمان هدایت و طی کردن راه، از لاستیک محافظت کامل را به عمل بیاورند و این در نگهداری لاستیک لیفتراک بسیار کمک می کند.

سیستم فرمان ماشین بسیاری از لیفتراک ها به گونه ای می باشد که ماشین در پیچ های تند انحراف و جلو رفتگی اندکی در مسیر خود پیدا می کنند، چرا که لاستیک های عقب کمی روی زمین کشیده میشوند. اما سیستم های پیشرفته تر فرمان، این مشکل را به وجود نمی آورند. در نتیجه عمر تایر افزیش یافته و میزان ایمنی نیز بالاتر می رود. این ساز و کار در لاستیک های دیگری مانند لاستیک دامپتراک نیز دیده می شود. در نتیجه این فرایند، لاستیک ها سالم تر، ایمن تر و سرحال تر می باشند. همچنین راندمان و کارایی زیادتری از خود نشان می دهند. این شاخصه سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود و همچنی عملکرد بیشتری را دریافت کنید.

تاثیر سیستم فرمان ماشین بر نگهداری لاستیک لیفتراک

نگهداری لاستیک لیفتراک مقوله ای می باشد که تنها به خود لاستیک محدود نمی شود، بلکه به ویژگی های لیفتراک مناسب نیز بستگی دارد. برخی از ماشین های لیفتراک به گونه ای طراحی شده اند که در زمان هدایت و طی کردن راه، از لاستیک محافظت کامل را به عمل بیاورند و این در نگهداری لاستیک لیفتراک بسیار کمک می کند.

سیستم فرمان ماشین بسیاری از لیفتراک ها به گونه ای می باشد که ماشین در پیچ های تند انحراف و جلو رفتگی اندکی در مسیر خود پیدا می کنند، چرا که لاستیک های عقب کمی روی زمین کشیده میشوند. اما سیستم های پیشرفته تر فرمان، این مشکل را به وجود نمی آورند. در نتیجه عمر تایر افزیش یافته و میزان ایمنی نیز بالاتر می رود. این ساز و کار در لاستیک های دیگری مانند لاستیک دامپتراک نیز دیده می شود. در نتیجه این فرایند، لاستیک ها سالم تر، ایمن تر و سرحال تر می باشند. همچنین راندمان و کارایی زیادتری از خود نشان می دهند. این شاخصه سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود و همچنی عملکرد بیشتری را دریافت کنید. 

برسی تایرها

با وجود اینکه این نکته بسیار مهم می باشد اما متاسفانه عموما به آن توجهی نمی شود. برسی وضعیت تایر ها، ضربات احتمالی و میزان فرسایش تایر ها سبب می شود ایمنی کار بالا رود و لیفتراک از عملکرد بیشتری برخوردار شود و همچنین هزینه ها نیز کم می شود. هنگامی که احساس کردید که تایر ها ایمنی کافی را ندارند، می توانید آنها را تعویض کنید تا از صدمه دیدن پیشگیری کنید. و همچنی ریسک صدمات جدی به گروه و مجموعه کاریتان را کاهش دهید. و در آخر دقت به این نکات مطمئنا برای شما بسیار سودمند خواهد بود و در عملکرد بهتر لیفتراک تاثیر بسزایی می گذارد. پس برای جلوگیری از پیش آمدن صدمات احتمالی به این نکات عمل نمایید.