مقالات

آشنایی با ویژگی های لاستیک لودر البرز

ویژگی های لاستیک لودر البرز چیست؟ لودر یکی از ماشین آلات راهسازی و ساختمان سازی است که به دو صورت لودر چرخ لاستیکی و لودر زنجیری در بازار موجود است. لودر یکی از پرکاربردترین ادوات سنگین، مورد استفاده در ساخت و ساز و پروژهای عمرانی می‌باشد که برای جابجایی و یا بار نمودن مواد، حفاری زمین، ایجاد خاک ریز، پر کردن خندق‌ها، خاکریزی اطراف لوله‌های کارگذاشته شده در کانال‌ها، بارگیری کامیون، بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی و … به داخل نوع دیگری از ماشین آلات (مانند کامیون کمپرسی، تسمه نقاله و …) کاربرد دارد. برای اینکه اطلاعاتی را درباره انواع لاستیک را بدانید بهتر است ویژگی های لاستیک لودر البرز را مطالعه کنید.

ویژگی های لاستیک لودر البرز چیست؟

لاستیک پوشش حلقه‌ای است که بر روی انواع رینگ انواع ماشین آلات و یا سایر تجهیزات دیگر نصب می‌شود و از ساختاری منعطف با توانایی جذب ضربه برخوردار بوده و همیشه در تماس مستقیم با زمین است. بخش عمده تایر از جنس لاستیک ساخته شده است که به همین دلیل در ایران به نام لاستیک شناخته می‌شود. لاستیک به عنوان آخرین عضو گرداننده از سیستم انتقال قدرت در لودر می‌باشد که نقش مهمی را در کنترل دستگاه به عهده دارد. پس انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هر چه بهتر این عضو از سیستم محسوب می‌گردد.
در بین این ها، لودرهای چرخ لاستیکی در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. چرخ‌های بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک و سرعت فراوان می‌بخشد. فشاری که توسط این لاستیک‌ها بر زمین وارد می‌شود کم می‌باشد و می‌توان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیک لودر تغییر داد. با همه این موارد در زمین‌هایی که سنگ‌های تیز دارند امکان آسیب رسیدن به لاستیک‌ها می‌باشد. در ضمن ، در زمین‌های گل آلود و خیس نیز کار کردن با لودر چرخ لاستیکی سخت و دشوار است. البته زنجیر‌های سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیک‌ها موجود است، که میتوان برای ازدیاد اصطحکاک لاستیک‌ها با سطح زمین آنها را به کار برد. نوعی از لاستیک لودر ساخته شده است که دارای عاج‌های خیلی ضخیمی هستند و میتوانند در مناطق سنگی فعالیت کنند.

انواع تایر های تولیدی البرز

شرکت کیان تایر(البرز) تولید لاستیک البرز را در کارنامه کاری‌اش دارا می‌باشد و در سال 1337 توسط سرمایه گذاری شرکت بی. اف. گودریچ تاسیس شد. کیان تایر، پس از انقلاب، این کارخانه زیر پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و به فعالیت تولیدی انواع لاستیک تایر بایاس ادامه داد. در سال 1380 کیان تایر نام خود را به البرز تغییر داد .
کارخانه البرز، اخیرا موفق به توسعه و تجهیز قالب‌‌های تولید لاستیک شدند و هم اکنون لاستیک لودر و همچنین لاستیک لیفتراک و یا لاستیک بابکت در ایران تولید میکند. از جمله دستاوردهای مهم این کارخانه لاستیک سازی، تولید لاستیک لودر، لاستیک گریدر لاستیک صنعتی، راهسازی و سنگین میباشد.
شرکت تولید لاستیک البرز تولید کننده این لاستیک ها میباشد.
• لاستیک لیفتراک(بادی)
• لاستیک لودر البرز
• لاستیک باری کامیونی و اتوبوسی
• لاستیک باری سبک مخصوص وانت و کامیونت
• لاستیک ادوات کشاورزی تراکتور و کامباین
• لاستیک ادوات خاکبرداری و تسطیح مانند گریدر
• لاستیک سواری با ساختار بایاس
• لاستیک راهسازی مانند بیل مکانیکی و بیل بکهو
• لاستیک غلطک و..
قیمت روز لاستیک لودر البرز
“ویژگی های لاستیک لودر البرز” مدل 940 سایز 25-23.5 قیمت حدود 41/000/000 تومان میباشد.
تعداد: 2 عدد
پهنا : 23.5
رینگ: 25
گل: چکشی
نوع تایر: بدون تیوپ و نوار
جنس: نخی
سال ساخت:2021
این لاستیک با این ویژگی های لاستیک لودر البرز مناسب برای معادن و پروژهای راهسازی و خاک برداری می‌باشد.
قیمت لاستیک لودر البرز مدل 940 سایز 25-20.5 حدود 31/000/000 تومان می‌باشد.
قیمت لاستیک لودر البرز مدل 920 سایز 25-17.5 حدود 16/500/000 تومان می‌باشد.


توصیه می‌شود قبل از خرید لاستیک لودر، به ویژگی های لاستیک لودر البرز دقت کنید و همچنین از معتبرترین نمایندگی فروش لاستیک کسب اطلاعات کنید. ممکن است بسته به نیاز شما و جایگاه استفاده از لودر، برندهای متفاوت و با کیفیت‌های بهتر و با قیمت ارزانتر نیز در دسترس باشد. به عنوان مثال کارخانه لاستیک دلیوم اندونزی تایر ها را در ابعاد و انواع مختلف تولید می‌کند. لذا پیش از خرید لاستیک لودر، از قیمت و کیفیت آن کاملا ممطئن شوید.
توصیه میگردد همیشه خرید لاستیک لودر نو را به خرید لاستیک دست دوم ترجیح دهید. به دلیل اختلاف قیمت بالای تایر نو و دست دوم، هیچ گاه در مرحله اول به قیمت لاستیک لودر توجه نکنید. بلکه ابتدا به طول عمر و سلامت لاستیک لودر و نحوه خدمت رسانی لاستیک برای دستگاهتان توجه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های لاستیک لودر البرز که باید به آن توجه کنید، تاریخ تولید لاستیک لودر می‌باشد. تاریخ تولید لاستیک اهمیت بسیاری دارد، اما پیش از آن به مسائل دیگری نیز باید دقت کنید. تایر لودر انواع مختلفی دارد که از نوع ساختار مختلف لاستیک لودر تا نوع عاج لاستیک لودر که در مکان‌های مختلف، متفاوت است. برای مثال: تایر لودر تهران که در جغرافیا و شرایط معادن تهران در حال فعالیت است، با لاستیک لودر اصفهان که در معادنی متفاوت با بهره برداری متفاوت در حال انجام فعالیت می‌باشد، متفاوت است.
لاستیک لودر نخی و لاستیک لودر سیمی
لاستیک لودر دو ساختار دارد: رادیال (سیمی) و بایاس(نخی)
و بسته به شرایط و محیط استفاده هر دو نوع ساختار لاستیک لودر به در صورت تیوبلس و یا به همراه تیوب و نوار استفاده می‌شود.
بهتر است در معادن سنگین سنگ از لاستیک لودر تیوبلس استفاده شود. در صورت استفاده لاستیک به همراه تیوب و نوار، راندمان پایین‌تری خواهد داشت. به هیچ عنوان لاستیک تیوبلس را به همراه تیوب و نوار استفاده نکنید و یا همچنین لاستیکی که باید به همراه تیوب و نوار استفاده شود را به صورت تیوبلس بر روی رینگ لودر نصب نفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *