مقالات

بررسی و مقایسه برند های لاستیک جرثقیل

برندهای لاستیک جرثقیل

انتخاب نوع مناسب لاستیک برای جرثقیل متحرک از بین برندهای لاستیک جرثقیل بسیار مهم است. در انتخاب بین برندهای لاستیک جرثقیل همه به دنبال یک چیز هستند: طول عمر. در انتخاب برندهای لاستیک جرثقیل دما بسیار مهم است لاستیک‌ها با گرم شدن باد می‌شوند، بنابراین هرچه داغ‌تر شوند، مشکل‌سازتر می‌شوند . پیشگیری از گرمای بیش از حد مورد توجه تولیدکنندگان برندهای لاستیک جرثقیل در سال های اخیر بوده است. پوشش داخلی و یکی دیگر از زمینه های توسعه برندهای لاستیک جرثقیل که مورد بحث قرار گرفته است. هرچه پوشش داخلی مرغوب تر و مستجکم تر باشد قیمت روز لاستیک البرز بالاتر است. برای تغییر قطر تایرها برای ایجاد ارتفاع بیشتر برای جرثقیل ها. وزن نیز کاهش یافته است شد، سبک تر از مدل قبلی خود (CR01) است و طراحی آج جدیدی دارد.

طراحی آج یکی از نکات ایمنی مهم در انتخاب برندهای لاستیک جرثقیل است. در شرایط مرطوب، شیارهای لاستیک آب را از ناحیه تماس با زمین دور می‌کنند («لکه تماس») و چسبندگی را بهبود می‌بخشند. ترتیب آنها اثربخشی این زهکشی را دیکته می کند. نسبت شیار به لاستیک بیشتر به معنای ظرفیت ذخیره آب بیشتر است. با این حال، شیارهای کمتر به معنای یک وصله تماس بزرگتر و در نتیجه گرفتن بهتر است، بنابراین ایجاد تعادل مناسب بسیار مهم است.

سطح تماس بزرگتر به جرثقیل اجازه می دهد تا فشار کمتری را در واحد سطح اعمال کند و موقعیت بالاتری را روی زمین حفظ کند و تراکم و لغزش خاک را در لاستیک دامپتراک کاهش دهد.

افزایش سطح تماس، فرض اصلی پشت تایرهای رادیال بود، که اولین بار توسط میشلن در سال 1946 تجاری شد. ردپای با اجازه دادن به دیواره جانبی برای انحراف افزایش یافت و عملکرد را تا حد زیادی بهبود بخشید. طراحی جدید، که قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر بود، اولین بار در خودروها ظاهر شد، قبل از اینکه در اوایل دهه 1950 به کامیون‌ها و بعدها ب بقیه لاستیک ها مثل لاستیک سومیتومو ژاپن گسترش یابد.

برخلاف مدل قبلی خود، رادیال از بند فولادی استفاده می کند که به موازات یکدیگر و عمودی روی مهره قرار دارند. اینها احتمال سوراخ شدن را کاهش می دهند و همچنین گرما را توزیع می کنند و مصرف سوخت را بهبود می بخشند. در طرح های قبلی، طناب ها از روی یکدیگر عبور می کردند که باعث ایجاد استحکام در لاستیک ها مثل لاستیک لودر اما افزایش آسیب پذیری در برابر افزایش گرما می شد.

دو محصول مختلف رادیال – AIROMAX AM 27 و AM 543 – موجود است. آنها دارای درجه بندی E و F الگوی پنج دنده با دنده شانه ای ممتد، سرعت بالا و عملکرد عالی فرمان را تضمین می کند. آج از ترکیب خاصی ساخته شده است که مقاومت در برابر سایش و برش را بهینه می کند. AIROMAX AM 27 در چهار سایز موجود است و دارای بدنه محکم و تمام

استیل است که باعث افزایش دوام و همچنین مقاومت در برابر بریدگی و سوراخ می شود. در همین حال، AM 543 به گونه ای طراحی شده است که حداکثر کشش، پایداری و مقاومت در برابر حرارت را برای جرثقیل های خارج از جاده فراهم کند.

وایدیا می‌گوید: «دو تایر بایاس مختلف موجود است. CRANE SPECIAL و XL GRIP IND3 فقط برای جرثقیل های زمین ناهموار توصیه می شود. اولی در سه اندازه مختلف عرضه می شود و برای کارهای حمل و نقل و لاستیک لیفتراک مناسب است، در حالی که دومی برای جرثقیل های دروازه ای و RTG است و در شش اندازه مختلف ارائه می شود

به دلیل استفاده چند منظوره، ماشین آلات زمینی به وسیع ترین ویژگی های عملکردی در بین تمام برندهای لاستیک جرثقیل نیاز دارند. آندریاس کرمر، مدیر محصول برای همه زمین‌ها در Manitowoc می‌گوید: «شما به لاستیکی نیاز دارید که برای استفاده در خارج از جاده به اندازه کافی خوب باشد، و در بزرگراه‌ها با سرعت 80 کیلومتر در ساعت نیز قابل رانندگی باشد. “این انتخاب شما را محدود می کند.” لاستیک هایی مثل لاستیک تینگا تمام این ویژگی ها را دارند.

سازنده X-CRANE + میشلین را به صورت استاندارد در مدل های تمام زمینی خود قرار می دهد. این شرکت فرانسوی ادعا می‌کند که این مدل مخصوص تمام زمین‌ها به دلیل ترکیب لاستیکی جدید و مقاوم‌تر در آج و استفاده از آخرین نسل بدنه معروف به C2 که گرما را کاهش می‌دهد، عمر سایش تا 15 درصد افزایش یافته است. در هنگام استفاده در شانه ها ایجاد می شود و در نتیجه طول عمر را افزایش می دهد. کابل های فولادی نیز مقاوم تر شده اند. این لاستیک فاقد روغن معطر است و با ترکیب سفت تری در آج طراحی شده است.

الگوهای سایش نامنظم برای کاهش ارتعاش طراحی شده‌اند و لاستیک‌ها را می‌توان برای ایجاد ناحیه مهره‌ای بادوام‌تر دوباره شیار کرد، در حالی که هندسه بهینه سطح تماس لاستیک/رینگ، نصب آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. مانند لاستیک لیفتراک کره ای.

X-CRANE + در دسامبر 2013 منتشر شد و به دنبال X-CRANE AT است. مدل های دیگر موجود برای برندهای لاستیک جرثقیل جرثقیل های متحرک میشلن XGC و SNOPLUS 170E هستند که برای کار در شرایط شدیدتر مانند برف و گل طراحی شده اند. دومی دارای چندین ضلع (شکاف‌هایی که کشش را بهبود می‌بخشد) و بلوک‌های شانه‌ای افست برای اطمینان از کشش خوب در گل و برف و یخ است.

این الگو که در قسمت شانه ها باز است، پایه ای برای خود تمیز کردن در برف یا گل است، در حالی که دیواره های کناری بازطراحی شده دارای یک نوار محافظ برای محافظت در برابر آسیب های تصادفی هستند.

Manitowoc همچنین تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که سیستم های فرمان در جرثقیل های خود باعث افزایش طول عمر برندهای لاستیک جرثقیل می شود. کرمر می‌گوید: «برای کاهش ساییدگی لاستیک‌ها، ما از سیستم‌های الکترونیکی استفاده می‌کنیم که در آن فرمان ما واقعاً از نظر زوایایی که در آن رانندگی می‌کنیم بهینه‌سازی شده است، بنابراین عمر زیادی از آن لاستیک‌ها تولید می‌کنیم.»

Manitowoc لاستیک‌ها را برای تمام زمین‌های خود در سه اندازه عرضه می‌کند: 14.0، 16.0 و 20.5in. لاستیک های کوچکتر توسط مشتریانی استفاده می شود که به لاستیک های پهن تر نیاز ندارند و به دنبال کاهش وزن هستند.

رایج ترین مورد استفاده، نسخه 16.0 اینچی است، با 20.5 اینچی محبوب که در آن توزیع وزن بهتر آنها مورد نیاز است، که بار محور مجاز را بر اساس فشار اعمالی جاده ، که در آن محدودیت 12 تن در هر محور اعمال می شود.

Manitowoc در صورت درخواست، برندهای لاستیک جرثقیل  بریجستون و سایر سازندگان را در خود جای می‌دهد. همچنین گزینه‌های کم‌هزینه‌ای به مشتریانی ارائه می‌شود که نمی‌خواهند قیمت‌های بالاتری را برای برندهای لاستیک جرثقیل با برند برتر بپردازند.

زمین  های ناهموار نیازی به لاستیک رادیال ندارند. کرمر می‌گوید: «در بین برندهای لاستیک جرثقیل شما فقط باید به تناسب و استحکام نگاه کنید؛ زیرا شما آن مشکلات گرما را با سرعت بالا یا مشکلات دیگر دریافت نمی کنید. محیط های خارج از جاده روی آج بسیار ناهموار هستند، بنابراین همه چیز به کشش بستگی دارد.

پل کاچال، مدیر فروش و بازاریابی محصولات زمین ناهموار توضیح می دهد: “بزرگترین عامل در انتخاب برندهای لاستیک جرثقیل برای یک زمین ناهموار واقعاً شاخص بار است، دریافت تاییدیه ها بر اساس بار لاستیک و بار محور تا وزن ناخالص خودرو.” در Manitowoc

“این، و قابلیت انحراف دیواره جانبی برای قابلیت‌های برداشتن و حمل که زمین‌های ناهموار ارائه می‌دهند.” وسایل نقلیه زمین ناهموار – که عموماً با سرعت کم رانده می شوند و بنابراین با مشکلات گرمایی یکسانی مانند تمام زمین هایی که به سرعت در جاده ها حرکت می کنند مواجه نمی شوند – می توانند از لاستیک های ارزان تر و با طرفداری استفاده کنند. Manitowoc چند مشتری دارد که گهگاه درخواست رادیال می‌کنند، اما اینها واقعاً برای استفاده در جاده‌ها طراحی شده‌اند، زیرا قابلیت‌های بهتر و مسافت پیموده‌شده بیشتری دارند. برای یک زمین ناهموار، 20 مایل در ساعت سریع است.

در Manitowoc، این برندهای لاستیک جرثقیل معمولاً به عنوان «خارج از جاده» (OTR) شناخته می‌شوند و این شرکت پنج سایز مختلف را در 9 مدل زمین ناهموار خود عرضه می‌کند.

البته برندهای لاستیک جرثقیل جدید و در کل لاستیک های ماشین سنگین مانند لاستیک بابکت چینی که وارد می شوند تنها بخشی از ماجرا هستند.

صاحبان جرثقیل و ناوگان باید ماشین آلات خود را نگهداری و به روز کنند، و این شامل لاستیک های جدید نیز می شود، زیرا واقعیت های سخت زندگی به عنوان یک جرثقیل متحرک، از کار در محل تا مسافت پیموده شده بالا، ناگزیر خسارت آنها را می گیرد. با این حال، ماهیت متغیر برنامه ها، مقایسه دقیق طول عمر را برای دارندگان بسیار دشوار می کند. دیویس می گوید: «گاهی اوقات، جرثقیل به طور منظم در جاده ها و سپس به مدت دو ماه در محل است.

برخی از برندهای لاستیک جرثقیل مانند لاستیک تینگا دارای سه مدل مختلف هستند. هنگامی که آنها را تعویض کردند، رانندگان بلافاصله متوجه شدند که جرثقیل ها کاملاً متفاوت هستند.

از آنجایی که در سال‌های اخیر افزایش قیمت لاستیک را داشته ایم، برخی از مشتریان جایگزین‌های ارزان‌تری را برای مارک‌های ممتاز سنتی امتحان کرده‌اند. برای برخی مانند جرثقیل های بری، این یک مزیت با ارزش و ارزشمند بوده است، در حالی که برخی دیگر ترجیح داده اند برای ارائه بهترین گزینه از تامین کنندگان بلندمدت و تولید کنندگان برندهای لاستیک جرثقیل مورد اعتماد خود استفاده کنند. مردم اغلب از لاستیک‌هایی استفاده می‌کنند که برایشان خوب عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *