مقالات

نکات مهم درباره نگهداری لاستیک لودر

نحوه نگهداری لاستیک لودر چگونه است؟ لاستیک، یک بخش بسیار عمده در ماشین آلات سنگین می باشد که عموما باید هزینه های بسیار را برای آن تقبل کرد، به همین دلیل لازم است که قبل از استفاده از آن، نکات نگهداری از آن را بدانید. لاستیک لودر، صنعتی یا راهسازی، لاستیک های بزرگ و قوی هستند که باعث ازدیاد قدرت تحرک و سرعت لودرها میدشوند. فشاری که توسط این لاستیک ها بر زمین وارد میشود، کم بوده و میتوان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیک ها تغییر داد. به این وجود در زمین هایی که دارای سنگ های تیز امکان آسیب رسیدن به این لاستیک ها وجود دارد. البته در زمین های گل آلود و خیس نیز کار کردن با این ماشین ها سخت است. البته زنجیرهای سیمی خاصی جهت محافظت لاستیک ها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیک ها با سطح زمین از آنها استفاده کرد. نوعی از تایرهای جدید ساخته شده اند که دارای آج های خیلی ضخیمی هستند و میتوانند در مناطق سنگی کار کنند، این لودرها بر دو نوع کمرشکن و معمولی می باشند. از جمله ماشین آلات سنگین، لودرها هستند که باید برای نگهداری لاستیک لودر، مواردی را رعایت کنید تا عمر مفید لاستیک شما بیشتر شود، چراکه در صورت نگهداری نامناسب و غیر اصولی، هزینه خرید دوباره‌ی لاستیک لودر می‌تواند بسیار بالا برود.

نکاتی برای نگهداری لاستیک لودر

• در اولین مرحله باید به این توجه کنید که باید نصب تایر بر روی رینگ توسط اشخاص ماهر و فنی انجام شود. تا در زمان نصب تایر، آسیبی به آن وارد نشود.
• یک نکته مهم دیگر که باید برای “نگهداری لاستیک لودر” و البته بقیه ماشین آلات سنگین مانند لاستیک جرثقیل و … رعایت کنید این است که هرگز دو تایر که دارای ساختار نخی و سیمی هستند را هم زمان باهم استفاده نکنید و همچنین از استفاده دو لاستیک با سایزهای متفاوت به شدت پرهیز کنید.
• برای حفاظت از جان سرنشین، در هرگونه خودرو، پس از سایش کامل آج لاستیک و اولین برخورد نقطه سایش به سطح جاده، باید برای تعویض لاستیک اقدام نمایید.
• نکته دیگری که در نگهداری از تایر لودر باید دقت کنید این است که سایز تایر و رینگ کاملا باید متناسب باشد و از رینگ های غیر استاندارد و نامعتبر استفاده نشود. همچنین قبل از اینکه به نصب تایر اقدام کنید باید، لبه رینگ طوقه را کاملا تمیز کنید.
• برای ماشین آلات باری، به میزان بار آنها توجه داشته باشید، چراکه بار بیش از حد نیز باعث کاهش عمر مفید لاستیک ها میشود.
• در خودروهای دو اکسلی که از دو عدد تایر دوقلو در کنار هم استفاده می کنند، به دلیل گرما و فشار زیاد ایجاد شده باعث جدا شدن اتصالات ساختار تایر و صدمه دیدن تایر میشود به همین دلیل باید تعویض هردو تایر به طور همزمان صورت بگیرد.
• زمانی که باد لاستیک ها از مقدار استاندارد اضافه باشد منجر به افزایش بیش از حد قسمت میانی آج تایر شده که همین امر باعث میشود طول عمر مفید و عملکرد مناسب خودرو در شرایط گوناگون، آسیب ببیند.
• همچنین زمانیکه باد لاستیک از مقدار حد استاندارد کمتر باشد، باعث سایش لاستیک و از بین رفتن ماهیت ظاهری تایر شده و به دلیل فشار و گرمای بیش از حد ایجاد شده به صدمه دیدن تایر و جدا شدن اتصالات ساختار لاستیک منجر میشود.
• همچنین سرعت بیش از حد مجاز بر روی تایر باعث، صدمه دیدن تایر می شود. این موضوع خصوصا برای لاستیک‌های ماشین‌های سنگین مانند لاستیک دامپتراک نیز صدق می‌کند.
• پیش از استفاده از وسیله نقلیه باید با وسیله دستگاه اندازه گیری درجه باد لاستیک باید باد تمامی تایرها را برسی کنید.
همه این راهکارها به شما در نگهداری لاستیک لودر و همچنین دیگر لاستیک ها کمک میکند.

 

عوامل موثر بر خرابی لاستیک

برای اینکه طریقه نگهداری لاستیک لودر را بدانید باید ابتدا از عوامل خرابی آن را شناسایی کنید و سپس آنها را رفع کنید تا لاستیک عمر طولانی تری داشته باشد. از جمله عوامل خرابی لاستیک:
1. کم باد بودن لاستیک ها، کم باد بودن لاستیک ها یکی از دلایلی است که باعث بروز خرابی در لاستیک ها میشود .
2. هماهنگ نبودن لاستیک ها از لحاظ برند و سایز، یکی از دلیلی که میتواند باعث خرابی لاستیک ها شود، این می باشد که چرخ هایش در برند با یکدیگر جفت نباشد. پس برای “نگهداری لاستیک لودر”، حتما از لاستیک هایی با برند جفت استفاده کنید.
3. طی کردن مسافت طولانی: یکی دیگر از نکاتی که باعث خرابی لاستیک میشود طی کردن مسافت طولانی و یا دمای زیاد محیط می باشد. که هردوی این عوامل ممکن است باعث ایجاد ترک در لاستیک ها شود.
4. باد کردن بیش از حد: یکی دیگر از دلیل خرابی لاستیک باد کردن بیش از حد می باشد.
5. حرکت کردن مداوم بر روی سطوح ناهموار با موانع تیز و برنده نیز میتواند باعث خرابی لاستیک لودر شود و عمر مفید این لاستیک را کم کند. پس برای نگهداری لاستیک لودر باید این موارد را رعایت کنید تا مدت زمان بیشتری را از لاستیک استفاده کنید.

 

قیمت روز لاستیک لودر البرز

قیمت لاستیک ها هم مانند بقیه محصولات ممکن است دچار نوساناتی شود. برند یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت لاستیک ها بوده و برندهایی که دارای نام و شناس هستند محصولاتی با قیمت بالاتری را ارائه میدهند. کیفیت لاستیک نیز از عوامل موثر در قیمت لاستیک می باشد، هرچه در تولید لاستیک از مواد با کیفیت تری به کار رود قیمت آن نیز بالاتر است. البته این افزایش قیمت را در زمان خرید بهتر است نادیده بگیرید چرا که کیفیت لاستیک بسیار مهم است، پس هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید و برای خودروی خود از لاستکی های با کیفیت استفاده کنید.
قیمت برخی از لاستیک ها:
قیمت روز لاستیک لودر البرز مدل 920 سایز 25-17.5، 000/500/16 تومان میباشد.
قیمت روز لاستیک لودر البرز مدل 940 سایز 25-23.5، 000/000/41 تومان میباشد.
قیمت روز لاستیک لودر البرز مدل 940 سایز 25-20.5، 000/000/31 تومان میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *