مقالات

بهترین زمان برای تعویض لاستیک لودر

تعویض لاستیک لودر باید در چه زمانی صورت گیرد؟ لاستیک‌های لودر در سطوح سخت و خشن به خوبی فعالیت می‌کنند. بلند کردن بار و صاف کردن زمین از جمله وظایف لودر می‌باشد. قطر لاستیک لودر معمولا بین 24 تا 63 اینچ است و در دسته‌ی لاستیک ماشین آلات معدن کاری، ماشین آلات باربر، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات بلند کننده و حامل بار قرار می‌گیرد. خودروها و ناوگان‌های حمل بار و مسافر بزرگ و سنگین درون شهری و برون شهری به دلیل داشتن چرخ‌های زیاد و طی کردن مسافت‌های طولانی در طول شبانه روز، نسبت به دیگر خودروها، بیشتر به تعویض لاستیک احتیاج پیدا می‌کنند. اما از آنجایی که خرید یک لاستیک لودر باکیفیت نسبتا هزینه بالایی خواهد داشت، معمولا افراد ترجیح می‌دهند تا در زمان درست برای تعویض لاستیک‌ لودر اقدام کنند. در این مطلب نکات مهمی در رابطه با این موضوع جمع آوری شده است. اما قبل از شروع خوب است بدانید که شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز لاستیک لودر البرز به وبسایت لاستیک محمد مراجعه کنید و از قیمت لحظه‌ای این محصول آگاه شوید.

نکات مهمی که قبل از تعویض لاستیک لورد باید رعایت کنید

1. اولین مرحله‌ای که باید به آن دقت کنید، این است که، بعد از تعویض لاستیک لودر و برای نصب تایر جدید بر روی رینگ، از یک شخص ماهر و فنی کمک بگیرید.
2. به هیچ عنوان از دو تایر که یکی دارای ساختار سیمی و نخی هستند به طور همزمان استفاده نکنید. همچنین از استفاده لاستیک با سایزهای متفاوت به طور همزمان بپرهیزید.
3. مهم‌‌ترین چیز در هر نوع خودرو، حفظ جان سرنشینان است. به همین دلیل پس از سایش کامل آج تایر و اولین تماس نقطه سایش با سطح جاده باید برای “تعویض لاستیک لودر”، اقدام کنید.
4. به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی باید سایز لاستیک و رینگ کاملا متناسب باشد. همچنین استفاده از رینگ‌های غیر معتبر کاملا باید پرهیز کرد چراکه لاستیک‌های استانداردی مانند لاستیک تینگا بر روی این این رینگ‌ها کاملا فیکس نمی‌شود.  قبل از نصب تایر بر روی رینگ، روی لبه رینگ و طوقه باید تمیز گردد. خودروهای دو اکسلی که دو عدد تایر دوقلو در کنار هم استفاده می‌کنند، به دلیل فشار و گرمای بیش از حد ایجاد شده باعث جدا شدن اتصال‌های ساختار تایر و صدمه دیدن تایر می‌شود. به همین دلیل باید تعویض هر دو تایر در یک زمان انجام شود.

5. زمانیکه باد تایرها از میزان استاندارد بیشتر باشد، منجر به افزایش بیش از حد قسمت میانی آج تایر شده که این امر باعث میشود طول عمر و عملکرد مناسب خودرو در شرایط مختلف جاده‌ای مورد آسیب قرار گیرد.
6. زمانی که باد لاستیک لودر کمتر از مقدار استاندارد باشد باعث سایش تایر و از بین رفتن ماهیت ظاهری تایر شده و به دلیل گرما و فشار بیش از حد ایجاد شده باعث صدمه دیدن تایر و جدا شدن اتصال‌های ساختار تایر می‌گردد.
7. اگر در وقت دور زدن با خودروهای بزرگ و سنگین مانند جرثقیل، دچار محدودیت فضا شدید با کمترین سرعت 5 کیلومتر بر ساعت اقدام به دور زدن کرده و شعاع در زدن خود را افزایش داده تا سایش نامتقارن لاستیک جرثقیل به حداقل کاهش پیدا کند. باید دقت داشته باشید که به همیشه از دور زدن‌های تند و سریع پرهیز کنید.
8. از دیگر چیزهایی که باعث می‌شود تا مجبور بشوید زودتر به تعویض لاستیک اقدام کنید، بار بیش از حد و همچنین حرکت با سرعت زیاد و بیش از حد مجاز درج شده بر روی تایر باعث ایجاد صدمه جدی به تایر می‌شود. به هیچ عنوان نباید وسایل نقلیه در کنار منابع گرمایشی مانند ژنراتور و یا نقاطی که مواد روغنی دارند پارک شود. این موضوع برای لاستیک‌های ماشین‌های سنگین مانند لاستیک دامپتراک نیز دیده می‌شود چراکه فشار زیادی به تایرها وارد می‌شود.
9. همچنین دقت کنید که سالم ماندن رینگ اولین شرط در طول عمر لاستیک دارد به همین دلیل در هنگام تعویض لاستیک لودر از دستگاه‌های پیشرفته و معتبر استفاده کنید تا رینگ آسیب نبیند.

 

10. بهتر است تا لاستیک لودر خود را از برندهای معتبری مانند لاستیک دلیوم اندونزی تهیه کنید تا از کیفیت لاستیک اطمینان داشته باشید.

دلایلی برای تعویض لاستیک لودر

1. ترک خوردن و یا شکافتن دیواره لاستیک می‌باشد.
اما از دلایلی که باعث ترک خوردن و شکافتن لاستیک می‌شود:
• حرارت ناشی از داغ شدن درام ترمز یکی از دلایل ترک خوردن لاستیک می‌شود، اما راهکار این مشکل، استفاده از درام با ترکیب خاص کم دما می‌باشد.
• فشار باد بیش از حد که راهکار آن تعویض سایز تایر
• سرعت یا پیمایش بیش از اندازه راهکار آن: استفاده از نوع لاستیک متناسب با نیاز.
این نوع خرابی‌ها گاهی با ترکیدن تایر همراه است و معمولا در لاستیک‌های عقب اتفاق می‌افتد.

2. کم باد شدن تایرها
بی حرکت ماندن تایرها علت اصلی کم شدن باد تایرها می‌باشد. در زمان بروز این مشکل، هنگام تایرها به لرزه می‌افتد. همچنین اگر دمای تایر به حد نرمال برسد از این اتفاق جلوگیری می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل باید تا حد ممکن از بی حرکت ماندن وسیله جلوگیری کرد. از دیگر چیزهایی که باعث کم شدن و یا زیاد شدن باد تایرها میشود، آب و هوای سرد و گرم می‌باشد.
3. ساییدگی ناهماهنگ در آج تایر
از دیگر دلایل این نوع آسیب دیدگی لاستیک می‌توان به زاویه‌دار نبستن چرخ‌های جلو و عقب، ناهماهنگی میزان باد لاستیک‌ها، متفاوت بودن برند لاستیک‌ها و همچنین استفاده زیاد بدون تعویض لاستیک لودر، اشاره کرد.

ساختار لاستیک لودر

لاستیک لودر دارای دو ساختار رادیال و بایاس می‌باشد. بسته به شرایط استفاده هر دو نوع ساختار لاستیک، استفاده می‌گردد. نوع لاستیک تیوبلس و لاستیک باتیوپ و نوار در درجه اول به نوع رینگ لودر که بر روی دیستگاه شما نصب شده است بستگی دارد و در مرحله دوم به نوع کاربری و شرایط محیطی که لودر در آنجا کار میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *